
Schrijven; ik doe het graag. Het lijkt een beetje op puzzelen, maar dan met taal 😉 De laatste tijd ben ik vooral bezig met de bohmiaanse dialoog. Ik geloof in de dialoog. In mijn ogen DE manier om onze wereld een stukje mooier te maken. Ben je nieuwsgierig? Klik hier http://lampje.breininitiatief.nl/wp-content/uploads/2025/02/De-dialoog-in-de-klas-febr.-25.pdf
22 oktober 2024
Vanavond in de Flint in Amersfoort zo’n enorm inspirerende lezing van Saskia Schepers mogen horen! Wat tof is dat om waar ik voor ga en sta in andere bewoording te horen van een ander
!!
Het is tijd.
Tijd voor meer bekendheid voor neurodiversiteit!
Want het is zoals Saskia het zegt:, “een roos is geen tulp met een stoornis”. Het is dus ook niet zo dat een neurodivergentbrein een neurotypisch brein is met een stoornis.
Als alle breinen werken heet haar boek en daarin legt ze veel uit. Het is een feest der herkenning. In het boek is ook een breinhandleiding opgenomen. Die is heel handig om met collega’s kort te praten hoe het werk voor jou en de ander het beste werkt. Zo houdt niet iedereen van appen na werktijd en zijn er mensen die liever de ander spreken via zoom in plaats van live. Deze breinhandleiding kan je ook gratis downloaden vanaf haar website https://saskiaschepers.com/ .
Je vindt de handleiding hier: https://saskiaschepers.com/wp-content/uploads/2023/06/Werkvorm-Als-alle-breinen_1.pdf
Na afloop van de lezing kreeg ik de kans om Saskia te spreken. Ik had mijn exemplaar van haar boek meegenomen en hoewel dat al volgeplakt zit met tabbladen, en beschreven met notities was er gelukkig op de titelpagina voldoende plek voor een handtekening! Dank je wel, Saskia!




2 oktober 2024
Als je een studie doet mag je soms stage lopen!
Het is een feest! Ik mag op de Berg en Bosch School met een aantal kinderen wekelijks werken aan zelfregulerend leren en dat doen we natuurlijk met….. MUZIEK!
Met Ukeleles en Keyboardjes is de ontdekkingstocht gestart. Moeilijk hoor muziek, hoe kan je dat nou op je eigen manier opschrijven?!


10 Februari 2024
… en daar gaan we weer…. studeren voor de RITHA.
Het is echt zwaar, vooral heel veel. wetenschap lezen, schrijven en stellingen bekritiseren. Zo heftig heb ik nog niet gestudeerd uit wetenschappelijke boeken. Maar ik leer wel heel veel!
Deze week is de opdracht:
schrijf een wetenschappelijk onderbouwd programma voor kinderen met kenmerken van hoogbegaafdheid met een duidelijk missie die aansluit bij de visie van een school of organisatie.
Oh, wat zou ik graag een programma opzetten in Zeist voor meer begaafde kinderen! Vanuit www.lampje. breininitiatief.nl Met muziekles, theaterles, ontdekken van je talenten, filosofie, mindfulness & meditatie, kortom uiten van je creativiteit! alles lekker op een tempo waarop ’t past, experimenteel leren en niet volgens ’t normale stappenplan.
En natuurlijk met veel humor! Want een peergroup die dezelfde humor heeft daar wordt je pas ECHT blij van!
Dat lijkt me zo heerlijk!!
In november hoop ik af te studeren aan de Radbouduniversiteit als RITHA – ECHA practicioner. Maar deze opdracht is al een mooie stap richting heel veel leuks!
Iemand die alvast mee wil dromen?


Op zoek naar hoe het anders kan ben ik gestart met het breininitaitief. Hierin hoop ik samen met anderen meer begrip en bekendheid te ontwikkelen voor het “anders zijn”.
maart 2025 is er weer een neurodiversity celebration week!! het is mijn droom om daarbij aan te sluiten met alle scholen in zeist! In die week hoop ik op dat op elke school minimaal 1 keer in 1 klas of groep het bestaan van neurodiversiteit wordt besproken met de kinderen /jongeren.
Vind jij dit ook belangrijk?
Wil je meedenken?
Alle ideeën en hulp is welkom!!
Laten we samen Zeist op de kaart zetten in “de week van Neurodiversiteit”
meer info over dit wereldwijde initiatief vind je op:
https://www.neurodiversityweek.com/